reklama

Pomáhať a chrániť

Marcová nedeľa. Po týždni snehovej fujavice, závejov a psieho počasia vyšlo slniečko. Teplota vystúpila výrazne nad nulu. Aj ľudia sa rozjasnili. S usmevom sa vybrali von - jedni do kostola, iní na výlet, ďalší zas na nákupy. Slnečnú nedeľu sa rozhodli využit i policajti na zvýšenie cash flow nášho sociálneho štátu. V jednej z bočných uličiek na košickej Terase  zastavili mladú rodinu s malými deťmi. Urobili to vo veľkom štýle - s húkačkami, blikajúcimi majákmi - ako na naozajstnom policajnom záťahu. Všetci okoloidúci si boli istí, že mladá rodina minimálne pašuje drogy alebo zbrane.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Som z generácie, ktorá dospievala v časoch, kedy sa k nám dostal americký komediálny hit Policajná akadémia. Z neho, i z nespočetného množstva ďalších filmov som získal obraz o americkej polícii, ktorej hlavným heslom je Pomáhať a chrániť. A to do slova a do písmena. Žiaľ zo svojej občianskej reality vnímam našu políciu ako úplný opak. Napriek tomu, že pán Lipšic dal na ich autá vylepiť toto vzletné heslo, až na malé výnimky, som zažil len tých strážcov zákona, čo sa chceli vyvršiť, ukázať prevahu, zastrašiť, či jednoducho zarobiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No vráťme sa späť k nášmu príbehu. Kedže som zastavených previnilcov poznal, spýtal som sa o niečo neskôr, čo sa stalo. Odpoveď bola pre mňa miernym šokom. Ani drogy, ani zbrane. Strazcovia zakona vystresovali mladu rodinu, a nasledne aj pokutovali nie malou sumou len preto, lebo vodič mal na prednych reflektoroch z jednej strany trochu zaviateho snehu prekrývajúceho tretinu reflektora. Podotýkam, že bol krásny slnečný deň, a sneh na väčšine áut sa do hodiny sám roztopil. To muselo byť jasné i pánom policajtom. Ak si aj chceli konať "svoju povinnosť", mohli vodiča upozorniť. Ale to by sme toho po nich ako občania chceli asi veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


V tú nedeľu bolo v uliciach policajtov viac. V maskáčoch, s húkačkami, zastrašujúc svojich chlebodarcov, ktorými sme všetci, zarábali si na lepšie odmeny.

Neviem, či som totálne naivný, no veľmi by som si želal, aby sme raz v budúcnosti mali políciu, ktorej sa slušní a poctiví ľudia nebudú musieť báť. Políciu, ktorá bude chrániť náš spánok a pomáhať, keď sa ocitneme v zložitej situácii. A pomôže aj vľúdnym slovom. A nebude zastrašovať húkačkami, maskáčmi, samopaľmi nás i naše deti.

Laco Ontko

Laco Ontko

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, pre ktorého je slovo zázrakom. Mám voči nemu hlbokú úctu. Slovo dokáže zburcovať, zraniť, znechutiť, dohnať ku samovražde. V čase jeho devalvácie je potrebné dať mu pravú váhu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu